border-$startSide: 1px solid $(tabs.border.color); }

maandag, juni 6

Boodschappen budget

Niet alles qua planning en structuur loopt bij mij zoals ik graag zou willen.
Ik ga vaak een beetje van de hak op de tak in mijn huishouden etc.
Maar.....structuur in mijn lijstjes van onze 'geldzaken' zoals wij het noemen zit er zeker!
We zijn gek op onze heerlijk gestructureerde excell bestandjes en dit houden we al járen keurig netjes bij.
Het heeft ons ook heel veel gebracht in de tijden dat we heel weinig te besteden hadden.
Als werd keurig berekend en zo wist ik precies wat we konden besteden.
Soms konden we (nadat de vaste lasten eraf waren) amper voor de maand boodschappen kopen en was er geen budget meer voor kleding etc.
Toch heb ik hier juist heel veel van geleerd en was het vooral ook een gelukkige tijd.
Maar toch...wat vliegt het boodschappen budget er toch razendsnel doorheen.
Afgelopen weekend was ik even ontmoedigd en baalde ik er echt even een beetje van.
Ik wilde net genoeg voor het weekend halen maar de praktijk was dat het gewoon wel erg karig was.
Dat vind ik dan ook weer niks voor een weekend.
Dus maandag weer heerlijk voorraad halen.
image
Wat waardeer je dat dan weer extra!
Een volle koelkast en fruitschaal!
Een frisse week begon en dus ook het nieuwe weekbedrag.
Ik had voor deze week een weekmenu gemaakt en dacht erg goed bezig te zijn.
Veel groenten en fruit maar verder vooral de basic voorraad zoals zuivel, broodbeleg,aardappels etc.
image
Maar op woensdag had ik nog maar € 11,45 over van het weekbudget.
Er moest nog frituurvet ( moet toch ook af en toe ververst worden....Fijn klusje;) not) gekocht worden een paar maaltijden voor deze week.
image
Ik weet dat er best geld is om wat af te wijken maar wil hier gewoon eigenlijk mee rond kunnen komen.
Morgen gaan we een dagje weg met de meiden.
Pieter heeft van zijn werk 'pluimen' gekregen die je kunt besteden bij van alles en nog wat.
Voor een klein bedrag erbij hebben we een heel leuk uitje waar de meiden het al lang over hebben.
Ik probeer dan altijd wel wat extra lekkers mee te nemen.
Een wat luxe lunch en tussendoortjes.
Iets wat de meiden niet zo snel eten en op zo'n dag dus extra feestelijk is.
Zo ben je iets meer budget kwijt maar besparen we wel weer op de duurdere eettentjes op het park.
image
Hoe doen jullie dit?
Hebben jullie ook een boodschappen budget?

1 opmerking:

  1. leuk om te lezen hoe je dat doet. Wij hebben ook een budget. Iedere maand pin ik dit. Dan doe ik gelijk de maandboodschappen en van wat erover is kopen we van de rest onze verse spullen. Soms een uitdaging en soms kom ik makkelijker uit. Ik snap je ontmoediging wel hoor! Maar niet doen... in jouw geval... volgende week weer een kans. Ik zorg wel altijd dat ik genoeg voorraad heb zodat ik ook uit voorraad kan koken. Bij uitjes proberen wij ook altijd van thuis iets mee te nemen... scheelt idd weer geld :). Succes met je budget

    BeantwoordenVerwijderen