border-$startSide: 1px solid $(tabs.border.color); }

vrijdag, november 20

shoptijd met mijn peutertje

Nu lijkt het altijd zo leuk, klinkt in ieder geval zo leuk...shoppen met je meiden.
Maar nu moet ik jullie eerlijk zeggen dat ik eigenlijk een hekel heb aan winkelen.
Leuke nieuwe kleding vind ik natuurlijk leuk en daar kan ik zo nu en dan ook best blij van worden maar het gewinkel?!!

Maar dan ons peutertje, die weet al heel lang precies wat ze wel en niet leuk vindt.
Een ramp qua kleding.
Hele leuke pastelkleurige broeken die al maanden op haar lieve beentje wilden prijken maar die dit dametje gewoon echt niet aan wil.

Alles geprobeerd maar niets hielp.
Ze trok hem weer uit en we hebben er drama's over gehad.

Het liefst loopt ze in haar chillpakje (lees joggingpakje).
Wat ze alledrie hebben voor als ze eens ziek zijn, terug komen van buiten spelen in de sneeuw.
Natgeregend op de fiets.
Een keertje op zaterdagochtend.
Ik ben niet een moeder die zo'n joggingspakje voor alle dagen toejuicht.
Maar dit meisje houdt er zó van!!!

Ik bedacht te gaan winkelen.
Een dagje naar Almere omdat de Madelief en Lente op school bleven eten hadden we uniek de tijd voor onszelf.
We zouden ergens gaan lunchen (wat we normaal nooit doen dus echt een feestje!).
En wat was het leuk, en gezellig!!
Phileine kreeg een chocomel en daarmee was de lunchtent sowiezo al gelijk goedgekeurd!

Ze dacht goed mee met de kledingcombi's en in de winkel werd de 'echtaandoenhoor' afspraak volop gemaakt.'
En warempel!!!
Ze is nu zó trots en blij met haar nieuwe kleding.
Haar pastelbroek (die ik zó leuk vond) heeft ze er zelfs bij gecombineerd.
Het is nét asof je al groep 5 zit Phileine! Heeft er wel toe bijgedragen moet ik eerlijk zeggen.

Toen we bij de shopwinkel waren mama! Weet je nog?
Met de chocomel?
Ze heeft er van genoten, zo leuk!

En ik.....ik geniet zó enorm en heel bewust van deze tijd samen.
De doodgewone ochtenden samen thuis, zij aan een puzzel of hamertje tik.
Ik was wasjes weg strijkend.
Samen koffie drinken, kletsen, zingen.
O, lieve Phi.....wat vliegt de tijd.
Wat ga ik dit straks missen.


































Geen opmerkingen:

Een reactie posten